Rapportage Visit Oost 2022
Q2- 2022
In deze rapportage delen we de voortgang van onze KPI's. Hiermee kun je op ieder moment de statistieken van VisitOost bekijken. Dit geeft je inzicht in het bereik van onze platformen, campagnes en media-inzet. Ook delen wij onze mijlpalen en een planning van komende uitingen of campagnes.
Unieke bezoekers per maand
VisitOost.nl
Vergelijking tussen het totaal aantal unieke bezoekers op VisitOost per maand in 2022 vs. 2021
Websiteconversies
KPI's
Klikken naar ondernemers (overnachting)
Klikken naar ondernemers (dagrecreatie)
Download van routes
Websitebezoekers
Uitingen
Pers & PR
-
Plus magazine
Molens in Twente
Offline 10 januari 2022 Oplage 219.487 Bereik 856.000 -
In eigen land
Eten & Drinken
Offline 25 januari 2022 Oplage 23.000 Bereik 52.900 -
Telegraaf Vrij
Hotel van de week in Markelo: een en al rust in welness-hemel
Offline/Online 29 januari 2022 Oplage 388.446 Bereik 1.293.425 -
Fietsactief
Fietsen langs lammetjes, want het is (bijna…) lente!
1 februari 2022 Oplage - Bereik 15.250 -
Vriendin
Wellness in Salland bij Vakantiepark ’t Mölke
Offline 15 februari 2022 Oplage 62.112 Bereik 140.000 -
Nederlands Dagblad
Vechtdal Overijssel: weekendje weg of gezinsvakantie
Offline 28 februari 2022 Oplage 22.014 Bereik 50.632 -
Lonely Planet
Overijssel bergen water en vergezichten
Offline 25 maart 2022 Oplage 30.000 Bereik 120.000 -
ANWB
Overijsselse toppers
Offline 28 maart 2022 Oplage 1.500.000 Bereik 3.450.000 -
RonReizen
5 leuke citytrips ‘om de hoek’
Online 28 maart 2022 Oplage - Bereik 10.000 -
Nature Scanner
IJssel
Online 29 maart 2022 Oplage - Bereik 200.000 -
Nature Scanner
Duursche Waarden
Online 29 maart 2022 Oplage - Bereik 200.000 -
Nature Scanner
Fietsen in Overijssel
Online 29 maart 2022 Oplage - Bereik 200.000 -
ANWB
Tips voor een dagje uit of weekendje weg in Overijssel
Online 1 april 2022 Oplage - Bereik 250.000 -
Telegraaf
De leukste tips voor een bezoek aan fietswalhalla Zwolle
Online 2 april 2022 Oplage - Bereik 1.600.000 -
Omroep Gelderland
Registratie van de opening van het Hanzejaar 2023
Online 2 april 2022 Oplage - Bereik 431.999 -
Advertentie De Stentor en Tubantia Gastvrij Overijssel
Zo. Vrije tijd? Ga d'r maar eens even lekker voor zitten.
offline 2 april 2022 Oplage 341.000 Bereik 500.000 -
Artikel Tubantia Gastvrij Overijssel
Oproep aan nieuwe Twentse politici om te investeren in vrije tijd: ‘Vakantie is een basisbehoefte’
Online 4 april 2022 Oplage - Bereik 25.000 -
Margriet.nl
4x de mooiste plekken in de provincie Overijssel
Online 7 april 2022 Oplage - Bereik 29.000 -
Map of Joy
Wat te doen in het Vechtdal? Leuke tips voor een dagje uit in deze Overijsselse regio
Online 9 april 2022 Oplage - Bereik 66.000 -
FORT magazine
De Ijssellinie laat zich zien
Offline 14 april 2022 Oplage 45.000 Bereik 99.000 -
Nature Scanner
Overijssel Ondersteboven
Online 14 april 2022 Oplage - Bereik 200.000 -
FORT magazine
De Ijssellinie laat zich zien
Online 14 april 2022 Oplage - Bereik 20.000 -
DailyGreenspiration
Logeren in een Natuurhuisje
Online 25 april 2022 Oplage - Bereik 10.000 -
Droomplekken
Woeste natuur rond rivier de Vecht
Online 30 april 2022 Oplage - Bereik 312.000 -
AB Magazine
Fiets- en wandelroutenetwerk Overijssel wordt hoog gewaardeerd
Online 30 april 2022 Oplage - Bereik 25.000 -
Lonely Planet
Van boer tot bos
Offline 1 mei 2022 Oplage 30.000 Bereik 49.000 -
ToerActief
Tuinenkunst Twente
Offline 1 mei 2022 Oplage 15.000 Bereik 98.000 -
Lonely Planet
Maak kennis met de charmes van Twente
Online 9 mei 2022 Oplage - Bereik 49.000 -
ANWB Kampioen EropUitspecial
Schaapjes tellen
Offline 31 mei 2022 Oplage 150.000 Bereik 345.000 -
Kampeerauto
VisitOost routes
Offline 31 mei 2022 Oplage 70.000 Bereik 161.000 -
RekreaVakkrant
Avontuurtje in een uurtje
Offline 31 mei 2022 Oplage 5.500 Bereik 12.650 -
RD Magazine
Een stadje ter leering ende vermeack
Offline 4 juni 2022 Oplage 41.875 Bereik 96.300
Bereik in
Cijfers
- Aantal publicaties 32 publicaties
- Potentieel bereik 11,0 miljoen
Statisitieken
Online advertising
Aan de hand van de zoekintentie van de klant speelt Visit Oost met Display ads, Google Adwords en remarketing advertenties in op bijvoorbeeld de koopintentie. Het doel is om met elk belangrijk zoekwoord op het juiste moment en met het beste bod aanwezig te zijn. Op basis van de data wordt contant bijgestuurd en geoptimaliseerd. Als het gaat om het laden van de positionering van Visit Oost wordt juist gekozen voor YouTube video banner advertenties, waar de focus meer op branding ligt.
- Totaal impressies
- 599.281
- Clicks
-
Totaal 298.857 clicks op 538.052 google impressies. KPI: 100.0%
Impressies
Clicks
Op social media zijn we actief op de kanalen Facebook, Instagram en Pinterest. Aan de hand van doelgroepen en bijhorende behoeftes per fase worden de diverse contentcampagnes en posts opgesteld. Elk fase van de online klantreis vraagt om een ander type content met daarbij een andere doelstelling. Aan de hand van “remarketing” proberen we de klant aan ons te binden, zodat deze uiteindelijk fan wordt van onze social platformen of terugkeert op onze website.
- Totaal bereik
- 5.729.017
- Clicks
-
Totaal 219.167 clicks op 4.968.267 facebook impressies. KPI: 100.0%
- Engagement
-
We hebben als KPI voor het gemiddelde interactieratio van een post: 5.5%
Bereik
Clicks
Engagement %
Trots op deze mijlpalen!
Highlights Visit Oost
01 wk 52 jan
02
03 wk 1
04
05
06
07
08
09
10 wk 2
11
12
13
14
15
16
17 wk 3
18
19
20
21
22
23
24 wk 4
25
26
27
28
29
30
31 wk 5
01 feb
02
03
04
05
06
07 wk 6
08
09
10
11
12
13
14 wk 7
15
16
17
18
19
20
21 wk 8
22
23
24
25
26
27
28 wk 9
01 mrt
02
03
04
05
06
07 wk 10
08
09
10
11
12
13
14 wk 11
15
16
17
18
19
20
21 wk 12
22
23
24
25
26
27
28 wk 13
29
30
31
01 apr
02
03
04 wk 14
05
06
07
08
09
10
11 wk 15
12
13
14
15
16
17
18 wk 16
19
20
21
22
23
24
25 wk 17
26
27
28
29
30
01 mei
02 wk 18
03
04
05
06
07
08
09 wk 19
10
11
12
13
14
15
16 wk 20
17
18
19
20
21
22
23 wk 21
24
25
26
27
28
29
30 wk 22
31
01 jun
02
03
04
05
06 wk 23
07
08
09
10
11
12
13 wk 24
14
15
16
17
18
19
20 wk 25
21
22
23
24
25
26
27 wk 26
28
29
30
- april 2022
-
Winactie familieweekend vol avontuur
Totaal bereik
52.400Visit Oost heeft dit jaar als themajaar: Ondersteboven. Hierin laten we bijzondere plekken in Overijssel vanuit een opvallend perspectief zien: van bovenaf. Want pas als je vanuit een ander perspectief naar iets kijkt, zie je meer. Leer je meer. En raak je verrast. Ook in de winacties trekken we het thema door. Met de eerste winactie van het jaar konden deelnemers een familieweekend vol avontuur bij Vakantiepark Giethoorn winnen. Het avontuur lonkte in de activiteit die bij de prijs in zat: klimmen bij Klimbos Avontuurlijk Paasloo. Want ook tussen het hoogste blad, valt van alles te ontdekken.
De winactie heeft met de social video campagne een bereik gegenereerd van 52.400. In totaal is er 2653 doorgeklikt naar de pagina en hebben er 3285 mensen deelgenomen. 632 deelnemers zijn binnenkomen via een advertorial op margriet.nl waarin de winactie ook werd gecommuniceerd.
-
Brand-awareness campagne "Avontuurtje in een Uurtje"
Totaal bereik
2.000.000Het toeristische seizoen is losgebarsten en in een korte activatie-campagne van Visit Oost werden de pijlen gericht op de ‘zwevende boeker’. Met “Avontuurtje in een uurtje” werden Nederlanders, op een verrassende manier, ervan bewust gemaakt dat Overijssel vanaf veel plekken slechts een uur rijden is. Zo krijgen we Overijssel en haar regio’s weer top-of-mind voor een korte binnenlandse vakantie dit jaar. Door een juiste mix van outdoor reclame, pr-activatie, print advertentie in dagblad en online campagne hebben we een potentieel bereik van in totaal 2.000.000 miljoen contacten gerealiseerd.
• Benieuwd naar de resultaten? Bekijk ze hier • Lees hier meer over de campagne • Bekijk de reacties uit het land (video)
-
Ondersteboven in een dag (lente)
Totaal bereik
118.311Visit Oost heeft dit jaar als themajaar: Ondersteboven. Hierin laten we bijzondere plekken in Overijssel vanuit een opvallend perspectief zien: van bovenaf. Want pas als je vanuit een ander perspectief naar iets kijkt, zie je meer. Leer je meer. En raak je verrast.
Eén van de contentvormen waarin we het thema hebben doorgevoerd is het reisverslag-format: "Ondersteboven in een dag". In "Ondersteboven in een dag" nemen Cuno en Sjoerd je mee langs dé hoogtepunten van Overijssel. Deze twee reisfotografen zijn de hele wereld overvlogen en weten dus als geen ander vanuit welk perspectief je het mooiste uitzicht hebt. Hun reis is deze lente gestart in het Vechtdal en is via de Duursche Waarden in Salland geëindigd bij de toren van Sint-Jansklooster.
Via een social campagne, gericht op inzichtzoekers in de Randstad, worden kijkers geïnspireerd en geactiveerd om Overijssel zelf te komen ontdekken. De campagne is opgebouwd in verschillende fases. In de eerste fase wordt met name ingezet op videoviews. In de tweede fase wordt het reisverslag op de website onder de aandacht gebracht en meten we op klikken naar de website.
Met de eerste drie reisverslagen hebben we een bereik gegenereerd van 118.311 unieke personen. Er is 2.628 doorgeklikt naar de website.
Bekijk hier de reisverslagen: Salland - Vechtdal - Weerribben Wieden
De campagne wordt op de landingspagina versterkt met micro-avonturen op hoogte.
- juni 2022
-
Winactie Hoge Hexel
Totaal bereik
43.400Visit Oost heeft dit jaar als themajaar: Ondersteboven. Hierin laten we bijzondere plekken in Overijssel vanuit een opvallend perspectief zien: van bovenaf. Want pas als je vanuit een ander perspectief naar iets kijkt, zie je meer. Leer je meer. En raak je verrast. Ook in de winacties trekken we het thema door. Met de tweede winactie van het jaar konden deelnemers weekendje weg met het hele gezin t.w.v. 500 euro bij Hoge Hexel winnen. De zwemvijver bij Hoge Hexel werd van bovenaf bijzonder getoond en ingezet om mensen te verleiden deel te nemen.
De winactie heeft met de social video campagne een bereik gegenereerd van 43.400. In totaal is er 2.894 doorgeklikt naar de pagina en hebben er 2074 mensen deelgenomen.
- juli 2022
-
Ondersteboven in een dag (zomer)
Totaal bereik
183.702Eén van de contentvormen waarin we het thema "Ondersteboven" hebben doorgevoerd is het reisverslag-format: "Ondersteboven in een dag". In "Ondersteboven in een dag" nemen Cuno en Sjoerd je mee langs dé hoogtepunten van Overijssel. Deze twee reisfotografen zijn de hele wereld overvlogen en weten dus als geen ander vanuit welk perspectief je het mooiste uitzicht hebt. Hun reis is deze lente gestart in het Vechtdal.
Deze zomer gingen ze op citytrip in Enschede, hebben ze de paarse heide in Nationaal Park De Sallandse Heuvelrug opgezocht en is de Peperbus in Zwolle ontdekt.
Via een social campagne, gericht op inzichtzoekers in de Randstad, worden kijkers geïnspireerd en geactiveerd om Overijssel zelf te komen ontdekken. De campagne is opgebouwd in verschillende fases. In de eerste fase wordt met name ingezet op videoviews. In de tweede fase wordt het reisverslag op de website onder de aandacht gebracht en meten we op klikken naar de website.
Met alle zes de reisverslagen hebben we intussen 1.141.676 videoweergaves gehad en 183.702 unieke personen bereikt. Er is via de social campagne 4.739 doorgeklikt naar de website.
Bekijk hier de reisverslagen: Enschede - Sallandse Heuvelrug - Zwolle
De campagne wordt op de landingspagina versterkt met micro-avonturen op hoogte.
Wat er op stapel staat
Upcoming
Type | Periode / datum | Informatie | |
---|---|---|---|
Online campagne | Leadcampagne meivakantie leads |
Benieuwd naar de mogelijkheden om jouw aanbod via onze campagnes te ontsluiten?