Unieke bezoekers per maand

VisitOost.nl

Vergelijking tussen het totaal aantal unieke bezoekers op VisitOost per maand in 2022 vs. 2021

Websiteconversies

KPI's

Uitingen

Pers & PR

Totaal bereik 11,0 miljoen
  • Plus magazine

    Molens in Twente
    Offline 10 januari 2022
    Oplage 219.487
    Bereik 856.000
  • In eigen land

    Eten & Drinken
    Offline 25 januari 2022
    Oplage 23.000
    Bereik 52.900
  • Telegraaf Vrij

    Hotel van de week in Markelo: een en al rust in welness-hemel
    Offline/Online 29 januari 2022
    Oplage 388.446
    Bereik 1.293.425
  • Fietsactief

    Fietsen langs lammetjes, want het is (bijna…) lente!
    1 februari 2022
    Oplage -
    Bereik 15.250
  • Vriendin

    Wellness in Salland bij Vakantiepark ’t Mölke
    Offline 15 februari 2022
    Oplage 62.112
    Bereik 140.000
  • Nederlands Dagblad

    Vechtdal Overijssel: weekendje weg of gezinsvakantie
    Offline 28 februari 2022
    Oplage 22.014
    Bereik 50.632
  • Lonely Planet

    Overijssel bergen water en vergezichten
    Offline 25 maart 2022
    Oplage 30.000
    Bereik 120.000
  • ANWB

    Overijsselse toppers
    Offline 28 maart 2022
    Oplage 1.500.000
    Bereik 3.450.000
  • RonReizen

    5 leuke citytrips ‘om de hoek’
    Online 28 maart 2022
    Oplage -
    Bereik 10.000
  • Nature Scanner

    Fietsen in Overijssel
    Online 29 maart 2022
    Oplage -
    Bereik 200.000
  • ANWB

    Tips voor een dagje uit of weekendje weg in Overijssel
    Online 1 april 2022
    Oplage -
    Bereik 250.000
  • Telegraaf

    De leukste tips voor een bezoek aan fietswalhalla Zwolle
    Online 2 april 2022
    Oplage -
    Bereik 1.600.000
  • Omroep Gelderland

    Registratie van de opening van het Hanzejaar 2023
    Online 2 april 2022
    Oplage -
    Bereik 431.999
  • Advertentie De Stentor en Tubantia Gastvrij Overijssel

    Zo. Vrije tijd? Ga d'r maar eens even lekker voor zitten.
    offline 2 april 2022
    Oplage 341.000
    Bereik 500.000
  • Artikel Tubantia Gastvrij Overijssel

    Oproep aan nieuwe Twentse politici om te investeren in vrije tijd: ‘Vakantie is een basisbehoefte’
    Online 4 april 2022
    Oplage -
    Bereik 25.000
  • Margriet.nl

    4x de mooiste plekken in de provincie Overijssel
    Online 7 april 2022
    Oplage -
    Bereik 29.000
  • Map of Joy

    Wat te doen in het Vechtdal? Leuke tips voor een dagje uit in deze Overijsselse regio
    Online 9 april 2022
    Oplage -
    Bereik 66.000
  • FORT magazine

    De Ijssellinie laat zich zien
    Offline 14 april 2022
    Oplage 45.000
    Bereik 99.000
  • Nature Scanner

    Overijssel Ondersteboven
    Online 14 april 2022
    Oplage -
    Bereik 200.000
  • FORT magazine

    De Ijssellinie laat zich zien
    Online 14 april 2022
    Oplage -
    Bereik 20.000
  • DailyGreenspiration

    Logeren in een Natuurhuisje
    Online 25 april 2022
    Oplage -
    Bereik 10.000
  • Droomplekken

    Woeste natuur rond rivier de Vecht
    Online 30 april 2022
    Oplage -
    Bereik 312.000
  • AB Magazine

    Fiets- en wandelroutenetwerk Overijssel wordt hoog gewaardeerd
    Online 30 april 2022
    Oplage -
    Bereik 25.000
  • Lonely Planet

    Van boer tot bos
    Offline 1 mei 2022
    Oplage 30.000
    Bereik 49.000
  • Lonely Planet

    Maak kennis met de charmes van Twente
    Online 9 mei 2022
    Oplage -
    Bereik 49.000
  • ANWB Kampioen EropUitspecial

    Schaapjes tellen
    Offline 31 mei 2022
    Oplage 150.000
    Bereik 345.000
  • Kampeerauto

    VisitOost routes
    Offline 31 mei 2022
    Oplage 70.000
    Bereik 161.000
  • RekreaVakkrant

    Avontuurtje in een uurtje
    Offline 31 mei 2022
    Oplage 5.500
    Bereik 12.650
  • RD Magazine

    Een stadje ter leering ende vermeack
    Offline 4 juni 2022
    Oplage 41.875
    Bereik 96.300

Bereik in

Cijfers

  • Aantal publicaties 32 publicaties
  • Potentieel bereik 11,0 miljoen

Statisitieken

Online advertising

>

Trots op deze mijlpalen!

Highlights Visit Oost

01 wk 52 jan

02

03 wk 1

04

05

06

07

08

09

10 wk 2

11

12

13

14

15

16

17 wk 3

18

19

20

21

22

23

24 wk 4

25

26

27

28

29

30

31 wk 5

01 feb

02

03

04

05

06

07 wk 6

08

09

10

11

12

13

14 wk 7

15

16

17

18

19

20

21 wk 8

22

23

24

25

26

27

28 wk 9

01 mrt

02

03

04

05

06

07 wk 10

08

09

10

11

12

13

14 wk 11

15

16

17

18

19

20

21 wk 12

22

23

24

25

26

27

28 wk 13

29

30

31

01 apr

02

03

04 wk 14

05

06

07

08

09

10

11 wk 15

12

13

14

15

16

17

18 wk 16

19

20

21

22

23

24

25 wk 17

26

27

28

29

30

01 mei

02 wk 18

03

04

05

06

07

08

09 wk 19

10

11

12

13

14

15

16 wk 20

17

18

19

20

21

22

23 wk 21

24

25

26

27

28

29

30 wk 22

31

01 jun

02

03

04

05

06 wk 23

07

08

09

10

11

12

13 wk 24

14

15

16

17

18

19

20 wk 25

21

22

23

24

25

26

27 wk 26

28

29

30

  1. april 2022
  2. Winactie familieweekend vol avontuur

    Totaal bereik

    52.400

    Visit Oost heeft dit jaar als themajaar: Ondersteboven. Hierin laten we bijzondere plekken in Overijssel vanuit een opvallend perspectief zien: van bovenaf. Want pas als je vanuit een ander perspectief naar iets kijkt, zie je meer. Leer je meer. En raak je verrast. Ook in de winacties trekken we het thema door. Met de eerste winactie van het jaar konden deelnemers een familieweekend vol avontuur bij Vakantiepark Giethoorn winnen. Het avontuur lonkte in de activiteit die bij de prijs in zat: klimmen bij Klimbos Avontuurlijk Paasloo. Want ook tussen het hoogste blad, valt van alles te ontdekken.

    De winactie heeft met de social video campagne een bereik gegenereerd van 52.400. In totaal is er 2653 doorgeklikt naar de pagina en hebben er 3285 mensen deelgenomen. 632 deelnemers zijn binnenkomen via een advertorial op margriet.nl waarin de winactie ook werd gecommuniceerd.

  3. Brand-awareness campagne "Avontuurtje in een Uurtje"

    Totaal bereik

    2.000.000

    Het toeristische seizoen is losgebarsten en in een korte activatie-campagne van Visit Oost werden de pijlen gericht op de ‘zwevende boeker’. Met “Avontuurtje in een uurtje” werden Nederlanders, op een verrassende manier, ervan bewust gemaakt dat Overijssel vanaf veel plekken slechts een uur rijden is. Zo krijgen we Overijssel en haar regio’s weer top-of-mind voor een korte binnenlandse vakantie dit jaar. Door een juiste mix van outdoor reclame, pr-activatie, print advertentie in dagblad en online campagne hebben we een potentieel bereik van in totaal 2.000.000 miljoen contacten gerealiseerd.

    Benieuwd naar de resultaten? Bekijk ze hierLees hier meer over de campagneBekijk de reacties uit het land (video)

  4. Ondersteboven in een dag (lente)

    Totaal bereik

    118.311

    Visit Oost heeft dit jaar als themajaar: Ondersteboven. Hierin laten we bijzondere plekken in Overijssel vanuit een opvallend perspectief zien: van bovenaf. Want pas als je vanuit een ander perspectief naar iets kijkt, zie je meer. Leer je meer. En raak je verrast.

    Eén van de contentvormen waarin we het thema hebben doorgevoerd is het reisverslag-format: "Ondersteboven in een dag". In "Ondersteboven in een dag" nemen Cuno en Sjoerd je mee langs dé hoogtepunten van Overijssel. Deze twee reisfotografen zijn de hele wereld overvlogen en weten dus als geen ander vanuit welk perspectief je het mooiste uitzicht hebt. Hun reis is deze lente gestart in het Vechtdal en is via de Duursche Waarden in Salland geëindigd bij de toren van Sint-Jansklooster.

    Via een social campagne, gericht op inzichtzoekers in de Randstad, worden kijkers geïnspireerd en geactiveerd om Overijssel zelf te komen ontdekken. De campagne is opgebouwd in verschillende fases. In de eerste fase wordt met name ingezet op videoviews. In de tweede fase wordt het reisverslag op de website onder de aandacht gebracht en meten we op klikken naar de website.

    Met de eerste drie reisverslagen hebben we een bereik gegenereerd van 118.311 unieke personen. Er is 2.628 doorgeklikt naar de website.

    Bekijk hier de reisverslagen: Salland - Vechtdal - Weerribben Wieden

    De campagne wordt op de landingspagina versterkt met micro-avonturen op hoogte.

  5. juni 2022
  6. Winactie Hoge Hexel

    Totaal bereik

    43.400

    Visit Oost heeft dit jaar als themajaar: Ondersteboven. Hierin laten we bijzondere plekken in Overijssel vanuit een opvallend perspectief zien: van bovenaf. Want pas als je vanuit een ander perspectief naar iets kijkt, zie je meer. Leer je meer. En raak je verrast. Ook in de winacties trekken we het thema door. Met de tweede winactie van het jaar konden deelnemers weekendje weg met het hele gezin t.w.v. 500 euro bij Hoge Hexel winnen. De zwemvijver bij Hoge Hexel werd van bovenaf bijzonder getoond en ingezet om mensen te verleiden deel te nemen.

    De winactie heeft met de social video campagne een bereik gegenereerd van 43.400. In totaal is er 2.894 doorgeklikt naar de pagina en hebben er 2074 mensen deelgenomen.

  7. juli 2022
  8. Ondersteboven in een dag (zomer)

    Totaal bereik

    183.702

    Eén van de contentvormen waarin we het thema "Ondersteboven" hebben doorgevoerd is het reisverslag-format: "Ondersteboven in een dag". In "Ondersteboven in een dag" nemen Cuno en Sjoerd je mee langs dé hoogtepunten van Overijssel. Deze twee reisfotografen zijn de hele wereld overvlogen en weten dus als geen ander vanuit welk perspectief je het mooiste uitzicht hebt. Hun reis is deze lente gestart in het Vechtdal.

    Deze zomer gingen ze op citytrip in Enschede, hebben ze de paarse heide in Nationaal Park De Sallandse Heuvelrug opgezocht en is de Peperbus in Zwolle ontdekt.

    Via een social campagne, gericht op inzichtzoekers in de Randstad, worden kijkers geïnspireerd en geactiveerd om Overijssel zelf te komen ontdekken. De campagne is opgebouwd in verschillende fases. In de eerste fase wordt met name ingezet op videoviews. In de tweede fase wordt het reisverslag op de website onder de aandacht gebracht en meten we op klikken naar de website.

    Met alle zes de reisverslagen hebben we intussen 1.141.676 videoweergaves gehad en 183.702 unieke personen bereikt. Er is via de social campagne 4.739 doorgeklikt naar de website.

    Bekijk hier de reisverslagen: Enschede - Sallandse Heuvelrug - Zwolle

    De campagne wordt op de landingspagina versterkt met micro-avonturen op hoogte.

Wat er op stapel staat

Upcoming

Type Periode / datum Informatie
Online campagne Leadcampagne meivakantie leads