Sessies per maand

VisitOost.nl

Vergelijking tussen het totaal aantal sessies op VisitOost per maand in 2021 vs. 2020

Websiteconversies

KPI's

Uitingen

Pers & PR

Totaal Bereik 29,1 miljoen
  • Groei & Bloei

    Overnachten in andermans tuin
    Offline 1 januari 2021
    Oplage 246.000
    Bereik 264.000
  • Droomplekken

    Glooiende heuvels met heidevelden, jeneverbessen en het korhoen
    Online 9 januari 2021
    Bereik 350.000
  • AD Magazine

    Het trage tempo van Twente
    Print 9 januari 2021
    Oplage 208.125
    Bereik 561.937
  • AD.nl

    Kamperen in de winterse kou is ontzettend hot
    Online 9 januari 2021
    Bereik 1.790.000
  • Travelvalley

    21 toffe tips voor dagjes weg in 2021
    Online 13 januari 2021
    Bereik 115.000
  • Toeractief

    Ontdekkings tocht in het Vechtdal
    Offline 27 januari 2021
    Oplage 35.000
    Bereik 42.000
  • Lonely Planet

    Giethoorn & Weerribben-Wieden
    Offline/Online 29 januari 2021
    Oplage 30.000
    Bereik 74.000
  • Noorderland Magazine

    Ontsnappen aan de drukte in nationaal park Weerribben-Wieden
    Offline 29 januari 2021
    Oplage 20.000
    Bereik 54.000
  • Outdoor dichtbij

    Wandelen in Overijssel| Het laarzenpad bij Zalk
    Online 29 januari 2021
    Bereik 35.000
  • Libelle

    Fietsen langs de Ijssel
    Print 31 januari 2021
    Oplage 238.639
    Bereik 1.350.000
  • KCK

    Slingers door Salland
    Offline 31 januari 2021
    Oplage 41.134
    Bereik 111.062
  • Telegraaf Vrij

    Koukleumen in de camper?
    Offline/Online 2 februari 2021
    Oplage 444.958
    Bereik 2.030.924
  • AD Weekend

    Rietsnijders in Weerribben-Wieden
    Print 6 februari 2021
    Oplage 208.125
    Bereik 561.938
  • Dagblad van het Noorden

    Op de latten in Dalfsen
    Offline 13 februari 2021
    Oplage 58.750
    Bereik 158.625
  • Trouw

    Schaatsen en glühwein in Giethoorn: ‘Het is voor het eerst weer een beetje gezellig’
    Online 14 februari 2021
    Bereik 441.000
  • NKC uit & Thuis

    Trambaan route & Landgoed Singraven
    Offline 15 februari 2021
    Oplage 63.000
    Bereik 170.100
  • Nederlands Dagblad

    Samen op pad in het Overijsselse Vechtdal
    Offline 20 februari 2021
    Oplage 39.583
    Bereik 106.874
  • Nederlands Dagblad

    Zoek de rust en ruimte in Salland
    Offline 20 februari 2021
    Oplage 39.583
    Bereik 106.874
  • Trouw

    Waarom de lockdown een feest is voor architectuurliefhebbers: Ik zie dingen die me normaal niet opvallen
    Online 21 februari 2021
    Bereik 441.000
  • Columbus Magazine

    Word wakker in een historisch natuurhuisje, Overijssel
    Online 24 februari 2021
    Bereik 300.000
  • Vriendin

    De weergaloze Weerribben-Wieden
    Offline 15 maart 2021
    Oplage 83.800
    Bereik 226.260
  • Toeractief

    Fietsen langs de Kampense kolken
    Offline 20 maart 2021
    Oplage 35.000
    Bereik 94.500
  • ANWB Kampioen

    Echt leuk voor fietsfanaten - Rivercruises
    Offline 31 maart 2021
    Oplage 3.600.000
    Bereik 4.500.000
  • ANWB Online

    Acht wandeltips voor een mooie kastelenroute
    Online 31 maart 2021
    Bereik 350.000
  • KCK Kampeerkampioen

    Hanzepracht
    Offline 31 maart 2021
    Oplage 35.000
    Bereik -
  • ANWB Kampioen

    River cruises Hanzesteden 'Echt leuk voor fietsfanaten'
    Offline 31 maart 2021
    Oplage 3.600.000
    Bereik 4.500.000
  • De Stentor

    Minigids met tips over regio voor website ondernemers
    Offline 3 april 2021
    Oplage 356.000
    Bereik -
  • Twente FM

    Bas Smit en Nicolette van Dam dwars door Ootmarsum voor vakantieboek
    Online 14 april 2021
    Bereik 250.000
  • NRIT Media

    Tjeenk Willink ontvangt landelijk actieplan toerisme van 15 DMO's
    Online 14 april 2021
    Bereik 14.000
  • In de Buurt Zwolle

    BN'er koppel Bas en Nicolette van Dam in Zwolle en dit is het koppel van plan
    Online 15 april 2021
    Bereik 346.000
  • Nederlands Dagblad

    De Slinger van Heino
    Offline 22 april 2021
    Oplage 39.583
    Bereik 106.874
  • Lonely Planet magazine

    Op roadtrip buiten de gebaande paden - onontdekte plekken Overijssel
    Online 30 april 2021
    Bereik 49.000
  • Lonely Planet magazine

    Op roadtrip buiten de gebaande paden - Onontdekte plekken Overijssel
    Offline 30 april 2021
    Oplage 30.000
    Bereik 120.000
  • Naober

    De 10 leukste plekken van Overijssel
    Offline 30 april 2021
    Oplage 30.000
    Bereik 81.000
  • Bijzonder Plekje

    Tips: 10 x zien en doen in Weerribben- Wieden
    Online 10 mei 2021
    Bereik 160.000
  • Bijzonder Plekje

    Weerribben-Wieden Nationaal Park
    Online 10 mei 2021
    Bereik 160.000
  • In Eigen Land

    3x op wereldreis in Overijssel
    Print 11 mei 2021
    Oplage 23.000
    Bereik 62.000
  • Bijzonder Plekje

    Smaakfietsroute Sallandse Heuvelrug
    Online 15 mei 2021
    Bereik 160.000
  • Bijzonder Plekje

    Verslingerd aan Salland
    Online 15 mei 2021
    Bereik 160.000
  • Bijzonder Plekje

    Herberg De Pas
    Online 15 mei 2021
    Bereik 160.000
  • In de Buurt

    Gaaf! Miljoenen kijkers Songfestival waren heel even in de buurt van Almelo
    Online 21 mei 2021
    Bereik 250.000
  • ZIN

    6x Nationale Parken - Sall. Heuvelrug en Reggedal
    Offline 28 mei 2021
    Oplage 23.000
    Bereik 64.503
  • ZIN

    NP Sallandse Heuvelrug en Twents Reggedal, wandelen, varen, slapen en cultuur,
    Offline 28 mei 2021
    Oplage 23.000
    Bereik 64.503
  • ANWB Kampioen

    Trap maar mee – Vechtdal Fietsvierdaagse
    Offline 30 mei 2021
    Oplage 3.600.000
    Bereik 4.500.000
  • Groei en Bloei

    Tuinenspecial met Overijsselse tuinen
    Offline 31 mei 2021
    Oplage 246.000
    Bereik 264.000
  • ANWB ErOpUit special

    Overheerlijk Overijssel
    Print 4 juni 2021
    Oplage 1.000.000
    Bereik 2.700.000
  • Lonely Planet Magazine

    Op roadtrip buiten de gebaande paden - onontdekte plekken Overijssel
    Print 5 juni 2021
    Oplage 30.000
    Bereik 120.000
  • ACSI Freelife

    Camping De Roos (Huttopia)
    Print 30 juni 2021
    Oplage 39.000
    Bereik 120.000
  • ELLE

    Buitenkanjes (Sahara ommen en Heileuver)
    Print 30 juni 2021
    Oplage 27.104
    Bereik 75.891
  • Nederland heeft Alles

    Boek van Bas Smit en Nicolette van Dam
    Print 1 juli 2021
    Oplage 100.000
    Bereik 270.000

Bereik in

cijfers

  • Aantal publicaties 51 publicaties
  • Potentieel bereik 29,1 miljoen

Statisitieken

Online advertising

Trots op deze mijlpalen!

Highlights VisitOost

01 wk 53 jan

02

03

04 wk 1

05

06

07

08

09

10

11 wk 2

12

13

14

15

16

17

18 wk 3

19

20

21

22

23

24

25 wk 4

26

27

28

29

30

31

01 wk 5 feb

02

03

04

05

06

07

08 wk 6

09

10

11

12

13

14

15 wk 7

16

17

18

19

20

21

22 wk 8

23

24

25

26

27

28

01 wk 9 mrt

02

03

04

05

06

07

08 wk 10

09

10

11

12

13

14

15 wk 11

16

17

18

19

20

21

22 wk 12

23

24

25

26

27

28

29 wk 13

30

31

01 apr

02

03

04

05 wk 14

06

07

08

09

10

11

12 wk 15

13

14

15

16

17

18

19 wk 16

20

21

22

23

24

25

26 wk 17

27

28

29

30

01 mei

02

03 wk 18

04

05

06

07

08

09

10 wk 19

11

12

13

14

15

16

17 wk 20

18

19

20

21

22

23

24 wk 21

25

26

27

28

29

30

31 wk 22

01 jun

02

03

04

05

06

07 wk 23

08

09

10

11

12

13

14 wk 24

15

16

17

18

19

20

21 wk 25

22

23

24

25

26

27

28 wk 26

29

30

  1. januari 2021
  2. Lead-campagne: natuur -en kindervakanties

    Totaal bereik

    68.111

    Alle campagnes in de de aankoopfase, waren ten tijde van de lock-down periode uit. We zagen de vraag ook sterk afnemen. Maar in januari kwam daar een kentering in. Mensen gingen meer en meer op zoek naar een campingplek, huisjes in de natuur en boekten de zomervakantie in eigen land. We hebben hier toen gelijk op ingespeeld en een lead-campagnes opgezet met als doel: zoveel mogelijk leads naar onze ondernemers. Via een social display campagne op Facebook, Instagram en Pinterest en met ingerichte search campagne in Google werd de campagne ingericht. De campagnes werden specifiek ingezet op onze focusdoelgroepen: kindervakanties en natuurvakanties. De campagne werd versterkt met een winactie gericht op ouders met kinderen waarbij de prijs van de Kleine Wolf kwam.

    Resultaten op een rij: Meer dan 1.000.000 personen bereikt Meer dan 25.000 klikken op de advertenties Kosten per klik € 0,08 en een CTR van 5,17 (!) Na de klik: Tijd op de pagina: bijna 2 minuten Bezoeker bezoekt gemiddeld 3 pagina’s Doorklikken naar ondernemer op Visitoost (leads): 21,49%

    Bereik winactie: 86.415 personen (2706 inschrijvingen)

  3. april 2021
  4. Bas & Nicolette in Overijssel

    Totaal bereik

    4.044.092

    Deelname aan de campagne 'Nederland Heeft Alles'. Een samenwerking tussen NBTC met Bas Smit & Nicolette van Dam.

    Bas Smit & Nicolette van Dam maken in 2021 een reis door Nederland waarbij ze de 12 Nederlandse provincies bezoeken. Ze brengen in elke provincie 2 dagen en 1 nacht door.

    De totale campagne bestaat uit: - 'Nederland heeft Alles' boek - 'Nederland heeft Alles' doeboek - Nederland heeft Alles Instagram campagne (via kanalen Bas & Nicolette) - Nederland heeft Alles Spotify kanaal - 'Bas was Here' sticker

    Overijsselse content: - 12 pagina's in Nederland heeft Alles boek - Activiteiten te doen in Overijssel - Bas en Nicolette op perstrip door Overijssel; van Twente tot aan Weerribben-Wieden; van zweefvliegen tot aan Koesafari en trekkerrijden.
    - Social media Bas & Nicolette - Instagram pagina Nederland Heeft Alles

    7 juli: lancering van het boek, waar ontzettend veel aandacht voor is geweest. 1e druk: 100.000 stuks

    https://www.visitoost.nl/wat-te-doen/bas-nicolette-overijssel-heeft-alles-/ https://www.touristserver.nl/file/2985/210607+-+NHA+Def+design+OverijsselPDF.PDF https://nbtcmagazine.maglr.com/nha-rapportage/nha-rapportage-cover

  5. mei 2021
  6. Inspiratie-campagne: #hiermoetjezijn

    Totaal bereik

    267.391

    hiermoetjezijn mag iedereen gebruiken om de unieke ervaringen van Nederland en natuurlijk Overijssel te verspreiden. VisitOost gebruikt de uitingen ook in haar communicatie met de consument. Denk hierbij vooral aan online uitingen en social media. In het voorjaar is de pagina www.visitoost.nl/hiermoetjezijn aangepast met voorjaarscontent en in online advertising uitingen met het logo van "Hier moet je zijn" onder de aandacht gebracht. De campagne werd versterkt met een winactie voor een fietsvakantie waarbij de nieuwe themafietsroute "Slinger van Salland" onder de aandacht werd gebracht. De winactie bereikte 45.525 mensen. Waarvan er 3749 klikten en 3584 daadwerkelijk meededen.

  7. juni 2021
  8. In Perspectief: Overijssel van boven

    Totaal bereik

    355.649

    In het najaar van 2020 presenteerden we op VisitOost.nl het nieuwe videoformat: In Perspectief. Welke verborgen verhalen schuilen er achter het landschap als je er vanuit een ander perspectief naar kijkt? Vanuit de lucht wordt deze docu-reeks geschoten. Op informatieve wijze worden interessante verhalen verteld over de bijzondere geschiedenis van een plek. Een format waarmee we het merkverhaal van VisitOost laden en de leefstijldoelgroep de Inzichtzoeker prikkelen om meer te willen weten over onze bestemming. Via een online campagne op YouTube, Instagram en Facebook wordt ingezet op bereik en views. Na de aflevering over Twente in 2020, zijn deze zomer drie nieuwe aflevering gelanceerd: - De Vecht: waarom deze rivier moeilijk te temmen was - De IJssel: de dynamische natuur van de IJssel - Weerribben-Wieden: hoe turfkoorts de natuur heeft beïnvloed In het najaar verschijnen aflevering over Nationaal Park Sallandse Heuvelrug & Twents Reggedal en de Hanzesteden.

  9. juli 2021
  10. Mini-magazine De Ontdekker

    Totaal bereik

    116.479

    Er zijn zoveel verhalen te ontdekken op Visitoost.nl, dat het voor de consument af en toe lastig filteren is. Daar hebben we iets op bedacht. Onze beste, meest verrassende en unieke tips over Overijssel hebben we thematisch gebundeld in een mini-magazine: De Ontdekker. In drie thema's: kindervakantie, natuurvakantie en cultuurtrip. Geïnteresseerden kunnen zich inschrijven op de speciale thema-nieuwsbrief en ontvangen vervolgens de gratis download (PDF) in hun mailbox. Nu we hun interesse weten, blijven we ze via nieuwsbrieven inspireren en activeren met leuke content voor een bezoek aan Overijssel. Dit nieuwe format is in de zomer van 2021 gelanceerd, maar blijft terugkeren op logische plekken in de online klantreis. In Q3 zijn de Ondekkers al meer dan 1000 keer aangevraagd.

Wat er op stapel staat

Upcoming

Type Periode / datum Informatie
Influencertrips + perspublicaties Doorlopende media/free-publicity
Thematische content-campagne Always-on campagne