Gebruikers per maand

VisitOost.nl

Vergelijking tussen het totaal aantal gebruikers op VisitOost per maand in 2025 vs. 2024

Veranderingen sinds juni 2025

Opkomst AI en GEO

Met de opkomst van AI-gegenereerde zoekresultaten in Google verandert het speelveld van online zichtbaarheid. Gebruikers krijgen steeds vaker direct een antwoord gepresenteerd, zonder dat ze hoeven door te klikken naar een website. Daardoor daalt het aantal directe websitebezoekers via zoekmachines. Toch is het juist in deze nieuwe zoekomgeving belangrijk om goed zichtbaar te blijven.

Bij MarketingOost spelen we hierop in met Generative Experience Optimization (GEO). Dit betekent dat we onze content zó vormgeven dat AI-modellen deze optimaal kunnen interpreteren. We zorgen ervoor dat onze teksten goed aansluiten bij de zoekintentie van gebruikers en makkelijk te verwerken zijn door zoekmachines. We beseffen dat deze aanpak mogelijk ten koste gaat van de meetbare websitebezoekers. Maar we investeren bewust in zichtbaarheid, betrouwbaarheid en aanwezigheid in het zoekproces van onze doelgroepen.

Websiteconversies

KPI's

Statistieken

Online advertising

Campagneplanning

Door het jaar heen hebben wij naast de reguliere social media berichten ook online campagnes gericht op leads. Dit is verkeer naar de website en uitgaand verkeer naar de websites van onze partners. Deze spelen deels in op de toeristische trends van het NBTC (Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen) en zijn elke maand gebaseerd op onze contentkalender. De leefstijlen waar wij ons op richten zijn de inzichtzoekers en plezierzoekers.

Contentkalender

Bekijk het trendrapport

Ontdek meer over de leefstijlen

Trots op deze mijlpalen!

Highlights VisitOost

01 wk 1 jan

02

03

04

05

06 wk 2

07

08

09

10

11

12

13 wk 3

14

15

16

17

18

19

20 wk 4

21

22

23

24

25

26

27 wk 5

28

29

30

31

01 feb

02

03 wk 6

04

05

06

07

08

09

10 wk 7

11

12

13

14

15

16

17 wk 8

18

19

20

21

22

23

24 wk 9

25

26

27

28

01 mrt

02

03 wk 10

04

05

06

07

08

09

10 wk 11

11

12

13

14

15

16

17 wk 12

18

19

20

21

22

23

24 wk 13

25

26

27

28

29

30

31 wk 14

01 apr

02

03

04

05

06

07 wk 15

08

09

10

11

12

13

14 wk 16

15

16

17

18

19

20

21 wk 17

22

23

24

25

26

27

28 wk 18

29

30

01 mei

02

03

04

05 wk 19

06

07

08

09

10

11

12 wk 20

13

14

15

16

17

18

19 wk 21

20

21

22

23

24

25

26 wk 22

27

28

29

30

31

01 jun

02 wk 23

03

04

05

06

07

08

09 wk 24

10

11

12

13

14

15

16 wk 25

17

18

19

20

21

22

23 wk 26

24

25

26

27

28

29

30 wk 27

01 jul

02

03

04

05

06

07 wk 28

08

09

10

11

12

13

14 wk 29

15

16

17

18

19

20

21 wk 30

22

23

24

25

26

27

28 wk 31

29

30

31

01 aug

02

03

04 wk 32

05

06

07

08

09

10

11 wk 33

12

13

14

15

16

17

18 wk 34

19

20

21

22

23

24

25 wk 35

26

27

28

29

30

31

01 wk 36 sep

02

03

04

05

06

07

08 wk 37

09

10

11

12

13

14

15 wk 38

16

17

18

19

20

21

22 wk 39

23

24

25

26

27

28

29 wk 40

30

01 okt

02

03

04

05

06 wk 41

07

08

09

10

11

12

13 wk 42

14

15

16

17

18

19

20 wk 43

21

22

23

24

25

26

27 wk 44

28

29

30

31

01 nov

02

03 wk 45

04

05

06

07

08

09

10 wk 46

11

12

13

14

15

16

17 wk 47

18

19

20

21

22

23

24 wk 48

25

26

27

28

29

30

01 wk 49 dec

02

03

04

05

06

07

08 wk 50

09

10

11

12

13

14

15 wk 51

16

17

18

19

20

21

22 wk 52

23

24

25

26

27

28

29 wk 1

30

31

  1. december 2024
  2. Leadcampagne kerstvakantie

    Totaal bereik

    238.254

    Om de bezoekers en bewoners in de kerstvakantie te inspireren om in Overijssel op pad te gaan hebben wij twee weken lang, van 20 december t/m 5 januari, campagne gevoerd via Facebook en Instagram. Hier hebben wij de plezierzoeker en inzichtzoeker bereikt en hen inspiratie aangeboden voor dagrecreatie in Overijssel. De campagne heeft 1.102.982 weergaven gehad en 238.254 bereik gegenereerd. Er waren 20.559 weergaven de landingspagina. Dit is een CTR van 1,9% en €0,20 per klik. Een zeer goed resultaat.

  3. januari 2025
  4. Leadcampagne vroegboeken

    Totaal bereik

    200.954

    Om de bezoekers en bewoners in de start van 2025 te inspireren hun vakantie in Overijssel te boeken hebben wij vijf weken lang, van 13 januari t/m 17 februari, campagne gevoerd via Facebook en Instagram. Hier hebben wij de plezierzoeker en inzichtzoeker bereikt en hen inspiratie aangeboden voor vakantie in Overijssel. De campagne heeft 598.125 weergaven gehad en 200.954 bereik gegenereerd. Er waren 8.229 weergaven de landingspagina. Dit is een CTR van 1,4% en €0,24 per klik. Een prima resultaat.

  5. april 2025
  6. Leadcampagne meivakantie

    Totaal bereik

    85.849

    Om de bezoekers en bewoners in de meivakantie te inspireren voor een dagje uit hebben wij twee weken lang, van 18 april t/m 4 mei, campagne gevoerd via Facebook en Instagram. Hier hebben wij de plezierzoeker bereikt. De campagne heeft 312.717 weergaven gehad en 85.849 bereik gegenereerd. Er waren 8.658 weergaven de landingspagina. Dit is een CTR van 2,8% en €0,12 per klik. Een zeer goed resultaat.

  7. juni 2025
  8. Leadcampagne last minute

    Totaal bereik

    123.660

    Om de bezoekers net voor de zomervakantie te inspireren last minute naar Overijssel te gaan hebben wij vier weken lang, van 3 t/m 29 juni, campagne gevoerd via Facebook en Instagram. Hier hebben wij de plezierzoeker bereikt. De campagne heeft 309.982 weergaven gehad en 123.660 bereik gegenereerd. Er waren 5.614 weergaven de landingspagina. Dit is een CTR van 1,8% en €0,12 per klik. Een zeer goed resultaat.

  9. juli 2025
  10. Leadcampagne zomervakantie

    Totaal bereik

    121.119

    Om bezoekers en bewoners in de zomervakantie te inspireren op pad te gaan in Overijssel te gaan hebben wij acht weken lang, van 9 juli t/m 31 augustus, campagne gevoerd via Facebook en Instagram. Hier hebben wij de plezierzoeker bereikt. De campagne heeft 665.538 weergaven gehad en 121.119 bereik gegenereerd. Er waren 20.373 weergaven de landingspagina. Dit is een CTR van 3,1% en €0,10 per klik. Een zeer goed resultaat.

  11. oktober 2025
  12. Campagne herfstvakantie

    Totaal bereik

    133.330

    Om de bezoekers net voor de herfstvakantie te inspireren naar Overijssel te gaan hebben wij twee weken lang, van 11 t/m 26 oktober, campagne gevoerd via Facebook en Instagram. Hier hebben wij de plezierzoeker bereikt. De campagne heeft 559.610 weergaven gehad en 133.330 bereik gegenereerd. Er waren 7.414 weergaven de landingspagina. Dit is een CTR van 1,3% en €0,20 per klik. Een goed resultaat.

Wat er op stapel staat

Upcoming

Type Periode / datum Informatie
Online campagne Leadcampagne kerstvakantie - dagrecreatie