Rapportage VisitOost 2023
Q1 -2023
In deze rapportage delen we de voortgang van onze KPI's. Hiermee kun je op ieder moment de statistieken van VisitOost bekijken. Dit geeft je inzicht in het bereik van onze platformen, campagnes en media-inzet. Ook delen wij onze mijlpalen en een planning van komende uitingen of campagnes.
Unieke gebruikers per maand
VisitOost.nl
Vergelijking tussen het totaal aantal unieke gebruikers op VisitOost per maand in 2022 vs. 2021
Websiteconversies
KPI's
Leads naar ondernemers (overnachting)
Leads naar ondernemers (dagrecreatie)
Download van routes
Websitegebruikers
Uitingen
Pers & PR
-
Van der Valk magazine EropUit
Tips voor Enschede
Offline 2 januari 2023 Oplage 98.500 Bereik 226.550 -
Francesca Kookt
De leukste hotspot tips voor een weekend Overijssel
Online 4 januari 2023 Oplage - Bereik 850.000 -
Wandelvrouw
Wandelen in Overijssel
Online 4 januari 2023 Oplage - Bereik 58.400 -
Reismeis
Een sfeervolle glamping dichtbij het Nationaal Park Weerribben-Wieden
Online 7 januari 2023 Oplage - Bereik 1.100 -
Van der Valk Eropuit
Overijssel en Hanzesteden
Offline 10 januari 2023 Oplage 60.000 Bereik 138.000 -
Wandel.nl
Van Oldenzaal naar Borne, een glimp van het Marskramerpad
Online 27 januari 2023 Oplage - Bereik 250.000 -
Vriendin Special
20 x (Bijna) Gratis leuke dingen doen
Offline 31 januari 2023 Oplage 57.872 Bereik 133.105 -
ToerActief
Groene rust en stadse reuring
Offline 31 januari 2023 Oplage 35.000 Bereik 87.500 -
PCOB-KOB
Fietsweekendje weg, Slenteren door Zwolle
Offline 31 januari 2023 Oplage 210.000 Bereik 600.000 -
De Kampeertoerist (BE)
Unieke pareltjes aan het water
Offline 3 februari 2023 Oplage 7.500 Bereik 24.750 -
Tuin op Tafel (deel 1+2)
De groe(n)ten uit het Vechtdal (asperges)
Offline 1 maart 2023 Oplage 60.000 Bereik 138.000 -
Tuin op Tafel (deel 3)
De groe(n)ten uit het Vechtdal (asperges)
Offline 1 maart 2023 Oplage 60.000 Bereik 138.000 -
Van der Valk magazine EropUit
En Route in Overijssel
Offline 2 maart 2023 Oplage 98.500 Bereik 226.550 -
Villa ‘d Arte nieuwsbrief
Duurzame hotspots: deze plekken zijn allemaal GROEN
Online 6 maart 2023 Oplage - Bereik 12.500 -
KOB/PCOB
Spoorlopers in Twente
Offline 7 maart 2023 Oplage 125.000 Bereik 287.500 -
Landidee
Verrassende natuur en smaken, Overijssel verrijkt je
Offline 15 maart 2023 Oplage 55.000 Bereik 185.000 -
De Telegraaf Vrij
Badderen in bier of wijn, er komen steeds meer bijzondere spa’s
Online 25 maart 2023 Oplage - Bereik 1.166.000 -
RTVOost
Erleben Sie das Nachbarlnad: waarom MarketingOost met krant Duitse toerist naar provincie trekt
online 30 maart 2023 Oplage - Bereik 120.000 -
AD.nl
Overijssel lonkt naar Duitsers met toeristische krant
Online 31 maart 2023 Oplage - Bereik 656.000
Bereik in
Cijfers
- Aantal publicaties 19 publicaties
- Potentieel bereik 5,3 miljoen
Statistieken
Online advertising
Aan de hand van de zoekintentie van de klant speelt Visit Oost met Display ads, Google Adwords en remarketing advertenties in op bijvoorbeeld de koopintentie. Het doel is om met elk belangrijk zoekwoord op het juiste moment en met het beste bod aanwezig te zijn. Op basis van de data wordt contant bijgestuurd en geoptimaliseerd. Als het gaat om het laden van de positionering van Visit Oost wordt juist gekozen voor YouTube video banner advertenties, waar de focus meer op branding ligt.
- Totaal impressies
- 1.487.461
- Clicks
-
Totaal 9.656 clicks op 1.487.461 google impressies. KPI: 2.5%
Impressies
Clicks
Op social media zijn we actief op de kanalen Facebook, Instagram en Pinterest. Aan de hand van doelgroepen en bijhorende behoeftes per fase worden de diverse contentcampagnes en posts opgesteld. Elk fase van de online klantreis vraagt om een ander type content met daarbij een andere doelstelling. Aan de hand van “remarketing” proberen we de klant aan ons te binden, zodat deze uiteindelijk fan wordt van onze social platformen of terugkeert op onze website.
- Totaal bereik
- 408.063
- Clicks
-
Totaal 54.591 clicks op 371.800 facebook impressies. KPI: 2.5%
- Engagement
-
We hebben als KPI voor het gemiddelde interactieratio van een post: 6.0%
Bereik
Clicks
Engagement %
Trots op deze mijlpalen!
Highlights VisitOost
01 wk 52 jan
02 wk 1
03
04
05
06
07
08
09 wk 2
10
11
12
13
14
15
16 wk 3
17
18
19
20
21
22
23 wk 4
24
25
26
27
28
29
30 wk 5
31
01 feb
02
03
04
05
06 wk 6
07
08
09
10
11
12
13 wk 7
14
15
16
17
18
19
20 wk 8
21
22
23
24
25
26
27 wk 9
28
01 mrt
02
03
04
05
06 wk 10
07
08
09
10
11
12
13 wk 11
14
15
16
17
18
19
20 wk 12
21
22
23
24
25
26
27 wk 13
28
29
30
31
- december 2022
-
Vroegboekcampagne
Totaal bereik
8.208.632Om het vroegboeken aan te jagen - en daarbij Overijssel Top of Mind te krijgen - is vanuit VisitOost een crossmediale campagne opgezet in januari om verrassend Overijssel te promoten bij het Nederlandse publiek. Naast de radiospot bij Sky Radio is de campagne versterkt met online advertising en inzet van meer dan 20 influencers die Overijssel als dé bestemming van 2023 hebben aangeraden via hun kanalen. Als kers op de taart is er inspiratiecontent via VisitOost.nl gedeeld met onze eigen goede voornemens (o.a. duurzame hotspots, wandeltips, iets nieuws leren). Al met al was Overijssel goed zichtbaar (en hoorbaar) via YouTube, Spotify, Instagram, Pinterest, Facebook advertising, via Google search en onze mailing.
Wat er op stapel staat
Upcoming
Type | Periode / datum | Informatie | |
---|---|---|---|
Online campagne | Leadcampagne vroegboeken - overnachten |
Benieuwd naar de mogelijkheden om jouw aanbod via onze campagnes te ontsluiten?