Unieke bezoekers per maand

VisitOost.nl

Vergelijking tussen het totaal aantal unieke bezoekers op VisitOost per maand in 2022 vs. 2021

Websiteconversies

KPI's

Uitingen

Pers & PR

Totaal bereik 17,6 miljoen
  • Plus magazine

    Molens in Twente
    Offline 10 januari 2022
    Oplage 219.487
    Bereik 856.000
  • In eigen land

    Eten & Drinken
    Offline 25 januari 2022
    Oplage 23.000
    Bereik 52.900
  • Telegraaf Vrij

    Hotel van de week in Markelo: een en al rust in welness-hemel
    Offline/Online 29 januari 2022
    Oplage 388.446
    Bereik 1.293.425
  • Fietsactief

    Fietsen langs lammetjes, want het is (bijna…) lente!
    1 februari 2022
    Oplage -
    Bereik 15.250
  • Vriendin

    Wellness in Salland bij Vakantiepark ’t Mölke
    Offline 15 februari 2022
    Oplage 62.112
    Bereik 140.000
  • Nederlands Dagblad

    Vechtdal Overijssel: weekendje weg of gezinsvakantie
    Offline 28 februari 2022
    Oplage 22.014
    Bereik 50.632
  • Lonely Planet

    Overijssel bergen water en vergezichten
    Offline 25 maart 2022
    Oplage 30.000
    Bereik 120.000
  • ANWB

    Overijsselse toppers
    Offline 28 maart 2022
    Oplage 1.500.000
    Bereik 3.450.000
  • RonReizen

    5 leuke citytrips ‘om de hoek’
    Online 28 maart 2022
    Oplage -
    Bereik 10.000
  • Nature Scanner

    Fietsen in Overijssel
    Online 29 maart 2022
    Oplage -
    Bereik 200.000
  • ANWB

    Tips voor een dagje uit of weekendje weg in Overijssel
    Online 1 april 2022
    Oplage -
    Bereik 250.000
  • Telegraaf

    De leukste tips voor een bezoek aan fietswalhalla Zwolle
    Online 2 april 2022
    Oplage -
    Bereik 1.600.000
  • Omroep Gelderland

    Registratie van de opening van het Hanzejaar 2023
    Online 2 april 2022
    Oplage -
    Bereik 431.999
  • Advertentie De Stentor en Tubantia Gastvrij Overijssel

    Zo. Vrije tijd? Ga d'r maar eens even lekker voor zitten.
    offline 2 april 2022
    Oplage 341.000
    Bereik 500.000
  • Artikel Tubantia Gastvrij Overijssel

    Oproep aan nieuwe Twentse politici om te investeren in vrije tijd: ‘Vakantie is een basisbehoefte’
    Online 4 april 2022
    Oplage -
    Bereik 25.000
  • Margriet.nl

    4x de mooiste plekken in de provincie Overijssel
    Online 7 april 2022
    Oplage -
    Bereik 29.000
  • Map of Joy

    Wat te doen in het Vechtdal? Leuke tips voor een dagje uit in deze Overijsselse regio
    Online 9 april 2022
    Oplage -
    Bereik 66.000
  • FORT magazine

    De Ijssellinie laat zich zien
    Offline 14 april 2022
    Oplage 45.000
    Bereik 99.000
  • Nature Scanner

    Overijssel Ondersteboven
    Online 14 april 2022
    Oplage -
    Bereik 200.000
  • FORT magazine

    De Ijssellinie laat zich zien
    Online 14 april 2022
    Oplage -
    Bereik 20.000
  • DailyGreenspiration

    Logeren in een Natuurhuisje
    Online 25 april 2022
    Oplage -
    Bereik 10.000
  • Droomplekken

    Woeste natuur rond rivier de Vecht
    Online 30 april 2022
    Oplage -
    Bereik 312.000
  • AB Magazine

    Fiets- en wandelroutenetwerk Overijssel wordt hoog gewaardeerd
    Online 30 april 2022
    Oplage -
    Bereik 25.000
  • Lonely Planet

    Van boer tot bos
    Offline 1 mei 2022
    Oplage 30.000
    Bereik 49.000
  • Lonely Planet

    Maak kennis met de charmes van Twente
    Online 9 mei 2022
    Oplage -
    Bereik 49.000
  • ANWB Kampioen EropUitspecial

    Schaapjes tellen
    Offline 31 mei 2022
    Oplage 150.000
    Bereik 345.000
  • Kampeerauto

    VisitOost routes
    Offline 31 mei 2022
    Oplage 70.000
    Bereik 161.000
  • RekreaVakkrant

    Avontuurtje in een uurtje
    Offline 31 mei 2022
    Oplage 5.500
    Bereik 12.650
  • RD Magazine

    Een stadje ter leering ende vermeack
    Offline 4 juni 2022
    Oplage 41.875
    Bereik 96.300
  • JAN Magazine

    In Twente is niets te doen
    Offline 14 juli 2022
    Oplage 48.923
    Bereik 168.000
  • Bijzonder Plekje

    Op Zwolle raak je niet uitgekeken
    Online 18 juli 2022
    Oplage -
    Bereik 300.000
  • Droomplekken

    Op ontdekkingstocht in Overijssel
    Online 21 juli 2022
    Oplage -
    Bereik 300.000
  • Dagblad van het Noorden/Leeuwarder Courant

    Ommetje Ommen
    Offline 23 juli 2022
    Oplage 194.700
    Bereik 453.100
  • Telegraaf Vrij

    Onthaasten op het water in Nationaal Park Weerribben Wieden
    Offline/Online 13 augustus 2022
    Oplage 582.582
    Bereik 1.398.196
  • Fietsactief

    Salland; meer dan de Heuvelrug
    Offline 31 augustus 2022
    Oplage 13.032
    Bereik 31.276
  • Naturescanner

    Weerribben-Wieden en Activiteiten in Weerribben-Wieden
    Online 12 september 2022
    Oplage -
    Bereik 200.000
  • In Eigen Land

    Over koggen, koeien en kunst
    Offline 13 september 2022
    Oplage 20.000
    Bereik 52.900
  • In Eigen land

    6 redenen om te zwichten voor Zwolle
    Online 13 september 2022
    Oplage 23.000
    Bereik 52.900
  • Bijzonderplekje.nl

    Vertragen in Salland
    Online 15 september 2022
    Oplage -
    Bereik 160.000
  • Bijzonderplekje.nl

    In de Heuvelrug
    Online 15 september 2022
    Oplage -
    Bereik 160.000
  • Naturescanner

    Activiteiten in Weerribben-Wieden (video)
    Online 16 september 2022
    Oplage -
    Bereik 200.000
  • Map of Joy

    Wat te doen in Zwolle? Leuke tips en bezienswaardigheden
    Online 20 september 2022
    Oplage -
    Bereik 100.000
  • KampeerKampioen

    Vechtdalgeluk op camping de Beerze Bulten
    Offline 30 september 2022
    Oplage 35.000
    Bereik 84.000
  • VT Wonen

    Citytrip naar Deventer? Dit zijn de hotspots
    Online 11 oktober 2022
    Oplage -
    Bereik 496.000
  • Mooistestedentrips.nl

    Mini Break in Nederland – Zwolle
    Online 14 oktober 2022
    Oplage -
    Bereik 10.000
  • Instagrambloggers.nl

    Tips voor 24 uur in Hanzestad Deventer
    Online 18 oktober 2022
    Oplage -
    Bereik 10.000
  • Margriet

    Zo mooi is Zwolle
    Offline 20 oktober 2022
    Oplage 122.816
    Bereik 294.758
  • Eengoedereis.nu

    Slapen naast kunst in hotel In het huis van Deventer
    Online 25 oktober 2022
    Oplage -
    Bereik 10.000
  • Toeractief

    Spread Overijssel in TAC Jaarboek 2023
    Offline 28 oktober 2022
    Oplage 35.000
    Bereik 80.500
  • ACSI Freelife

    Gaat dat zien!
    Offline 31 oktober 2022
    Oplage 37.500
    Bereik 90.000
  • Dream the World

    Fietsroute rondje Weerribben Overijssel
    Online 2 november 2022
    Oplage -
    Bereik 20.000
  • Op weg in de Provincie

    Fietsroute “Het verdwenen landschap”
    Offline 23 november 2022
    Oplage 10.000
    Bereik 27.000
  • Wandel magazine

    De Ommerschans: geschiedenis met een rauw randje
    Offline 3 december 2022
    Oplage 80.000
    Bereik 184.000
  • Een goede Reis

    Duurzaam Deventer tips
    Online 7 december 2022
    Oplage -
    Bereik 10.000
  • Een goede Reis

    Activiteiten in Deventer met kinderen
    Online 7 december 2022
    Oplage -
    Bereik 10.000
  • Vriendin

    5 x leuke dingen doen met slecht weer
    Offline 9 december 2022
    Oplage 62.112
    Bereik 142.857
  • Naober

    De grootste ijssculpturen van Europa
    Offline 15 december 2022
    Oplage 30.000
    Bereik 100.000
  • TravelValley

    Ontdek een prachtig stukje van Overijssel in Weerribben-Wieden
    Online 25 december 2022
    Oplage -
    Bereik 285.000
  • Bijzonder plekje

    Op vakantie in Overijssel
    Online 26 december 2022
    Oplage -
    Bereik 310.000
  • Map of Joy

    Wat te doen in Zwolle
    Online 26 december 2022
    Oplage -
    Bereik 66.851
  • Vakantie met Kinderen

    Overijssel met kinderen
    Online 26 december 2022
    Oplage -
    Bereik 110.000
  • Outdoor dichtbij

    Bijzonder mooie activiteiten in Nationaal Park Sallandse Heuvelrug en Twents Regge
    Online 27 december 2022
    Oplage -
    Bereik 40.000
  • Travel Diaries

    10 mooiste plekken in Overijssel
    Online 27 december 2022
    Oplage -
    Bereik 81.000
  • Travel Rumors

    Ontspannen in het natuurlijke Vechtdal
    Online 28 december 2022
    Oplage -
    Bereik 40.000
  • ToerActief

    Pelgrimeren langs het Zwarte Water
    Online 31 december 2022
    Oplage 35.000
    Bereik 84.000

Bereik in

Cijfers

  • Aantal publicaties 70 publicaties
  • Potentieel bereik 17,6 miljoen

Statistieken

Online advertising

>

Trots op deze mijlpalen!

Highlights VisitOost

01 wk 52 jan

02

03 wk 1

04

05

06

07

08

09

10 wk 2

11

12

13

14

15

16

17 wk 3

18

19

20

21

22

23

24 wk 4

25

26

27

28

29

30

31 wk 5

01 feb

02

03

04

05

06

07 wk 6

08

09

10

11

12

13

14 wk 7

15

16

17

18

19

20

21 wk 8

22

23

24

25

26

27

28 wk 9

01 mrt

02

03

04

05

06

07 wk 10

08

09

10

11

12

13

14 wk 11

15

16

17

18

19

20

21 wk 12

22

23

24

25

26

27

28 wk 13

29

30

31

01 apr

02

03

04 wk 14

05

06

07

08

09

10

11 wk 15

12

13

14

15

16

17

18 wk 16

19

20

21

22

23

24

25 wk 17

26

27

28

29

30

01 mei

02 wk 18

03

04

05

06

07

08

09 wk 19

10

11

12

13

14

15

16 wk 20

17

18

19

20

21

22

23 wk 21

24

25

26

27

28

29

30 wk 22

31

01 jun

02

03

04

05

06 wk 23

07

08

09

10

11

12

13 wk 24

14

15

16

17

18

19

20 wk 25

21

22

23

24

25

26

27 wk 26

28

29

30

01 jul

02

03

04 wk 27

05

06

07

08

09

10

11 wk 28

12

13

14

15

16

17

18 wk 29

19

20

21

22

23

24

25 wk 30

26

27

28

29

30

31

01 wk 31 aug

02

03

04

05

06

07

08 wk 32

09

10

11

12

13

14

15 wk 33

16

17

18

19

20

21

22 wk 34

23

24

25

26

27

28

29 wk 35

30

31

01 sep

02

03

04

05 wk 36

06

07

08

09

10

11

12 wk 37

13

14

15

16

17

18

19 wk 38

20

21

22

23

24

25

26 wk 39

27

28

29

30

01 okt

02

03 wk 40

04

05

06

07

08

09

10 wk 41

11

12

13

14

15

16

17 wk 42

18

19

20

21

22

23

24 wk 43

25

26

27

28

29

30

31 wk 44

01 nov

02

03

04

05

06

07 wk 45

08

09

10

11

12

13

14 wk 46

15

16

17

18

19

20

21 wk 47

22

23

24

25

26

27

28 wk 48

29

30

01 dec

02

03

04

05 wk 49

06

07

08

09

10

11

12 wk 50

13

14

15

16

17

18

19 wk 51

20

21

22

23

24

25

26 wk 52

27

28

29

30

  1. april 2022
  2. Winactie familieweekend vol avontuur

    Totaal bereik

    52.400

    Visit Oost heeft dit jaar als themajaar: Ondersteboven. Hierin laten we bijzondere plekken in Overijssel vanuit een opvallend perspectief zien: van bovenaf. Want pas als je vanuit een ander perspectief naar iets kijkt, zie je meer. Leer je meer. En raak je verrast. Ook in de winacties trekken we het thema door. Met de eerste winactie van het jaar konden deelnemers een familieweekend vol avontuur bij Vakantiepark Giethoorn winnen. Het avontuur lonkte in de activiteit die bij de prijs in zat: klimmen bij Klimbos Avontuurlijk Paasloo. Want ook tussen het hoogste blad, valt van alles te ontdekken.

    De winactie heeft met de social video campagne een bereik gegenereerd van 52.400. In totaal is er 2653 doorgeklikt naar de pagina en hebben er 3285 mensen deelgenomen. 632 deelnemers zijn binnenkomen via een advertorial op margriet.nl waarin de winactie ook werd gecommuniceerd.

  3. Brand-awareness campagne "Avontuurtje in een Uurtje"

    Totaal bereik

    2.000.000

    Het toeristische seizoen is losgebarsten en in een korte activatie-campagne van Visit Oost werden de pijlen gericht op de ‘zwevende boeker’. Met “Avontuurtje in een uurtje” werden Nederlanders, op een verrassende manier, ervan bewust gemaakt dat Overijssel vanaf veel plekken slechts een uur rijden is. Zo krijgen we Overijssel en haar regio’s weer top-of-mind voor een korte binnenlandse vakantie dit jaar. Door een juiste mix van outdoor reclame, pr-activatie, print advertentie in dagblad en online campagne hebben we een potentieel bereik van in totaal 2.000.000 miljoen contacten gerealiseerd.

    Benieuwd naar de resultaten? Bekijk ze hierLees hier meer over de campagneBekijk de reacties uit het land (video)

  4. Ondersteboven in een dag (lente)

    Totaal bereik

    118.311

    Visit Oost heeft dit jaar als themajaar: Ondersteboven. Hierin laten we bijzondere plekken in Overijssel vanuit een opvallend perspectief zien: van bovenaf. Want pas als je vanuit een ander perspectief naar iets kijkt, zie je meer. Leer je meer. En raak je verrast.

    Eén van de contentvormen waarin we het thema hebben doorgevoerd is het reisverslag-format: "Ondersteboven in een dag". In "Ondersteboven in een dag" nemen Cuno en Sjoerd je mee langs dé hoogtepunten van Overijssel. Deze twee reisfotografen zijn de hele wereld overvlogen en weten dus als geen ander vanuit welk perspectief je het mooiste uitzicht hebt. Hun reis is deze lente gestart in het Vechtdal en is via de Duursche Waarden in Salland geëindigd bij de toren van Sint-Jansklooster.

    Via een social campagne, gericht op inzichtzoekers in de Randstad, worden kijkers geïnspireerd en geactiveerd om Overijssel zelf te komen ontdekken. De campagne is opgebouwd in verschillende fases. In de eerste fase wordt met name ingezet op videoviews. In de tweede fase wordt het reisverslag op de website onder de aandacht gebracht en meten we op klikken naar de website.

    Met de eerste drie reisverslagen hebben we een bereik gegenereerd van 118.311 unieke personen. Er is 2.628 doorgeklikt naar de website.

    Bekijk hier de reisverslagen: Salland - Vechtdal - Weerribben Wieden

    De campagne wordt op de landingspagina versterkt met micro-avonturen op hoogte.

  5. juni 2022
  6. Winactie Hoge Hexel

    Totaal bereik

    43.400

    Visit Oost heeft dit jaar als themajaar: Ondersteboven. Hierin laten we bijzondere plekken in Overijssel vanuit een opvallend perspectief zien: van bovenaf. Want pas als je vanuit een ander perspectief naar iets kijkt, zie je meer. Leer je meer. En raak je verrast. Ook in de winacties trekken we het thema door. Met de tweede winactie van het jaar konden deelnemers weekendje weg met het hele gezin t.w.v. 500 euro bij Hoge Hexel winnen. De zwemvijver bij Hoge Hexel werd van bovenaf bijzonder getoond en ingezet om mensen te verleiden deel te nemen.

    De winactie heeft met de social video campagne een bereik gegenereerd van 43.400. In totaal is er 2.894 doorgeklikt naar de pagina en hebben er 2074 mensen deelgenomen.

  7. juli 2022
  8. Ondersteboven in een dag (zomer)

    Totaal bereik

    183.702

    Eén van de contentvormen waarin we het thema "Ondersteboven" hebben doorgevoerd is het reisverslag-format: "Ondersteboven in een dag". In "Ondersteboven in een dag" nemen Cuno en Sjoerd je mee langs dé hoogtepunten van Overijssel. Deze twee reisfotografen zijn de hele wereld overvlogen en weten dus als geen ander vanuit welk perspectief je het mooiste uitzicht hebt. Hun reis is deze lente gestart in het Vechtdal.

    Deze zomer gingen ze op citytrip in Enschede, hebben ze de paarse heide in Nationaal Park De Sallandse Heuvelrug opgezocht en is de Peperbus in Zwolle ontdekt.

    Via een social campagne, gericht op inzichtzoekers in de Randstad, worden kijkers geïnspireerd en geactiveerd om Overijssel zelf te komen ontdekken. De campagne is opgebouwd in verschillende fases. In de eerste fase wordt met name ingezet op videoviews. In de tweede fase wordt het reisverslag op de website onder de aandacht gebracht en meten we op klikken naar de website.

    Met alle zes de reisverslagen hebben we intussen 1.141.676 videoweergaves gehad en 183.702 unieke personen bereikt. Er is via de social campagne 4.739 doorgeklikt naar de website.

    Bekijk hier de reisverslagen: Enschede - Sallandse Heuvelrug - Zwolle

    De campagne wordt op de landingspagina versterkt met micro-avonturen op hoogte.

  9. oktober 2022
  10. Ondersteboven in een dag (najaar)

    Totaal bereik

    265.810

    Eén van de contentvormen waarin we het thema "Ondersteboven" hebben doorgevoerd is het reisverslag-format: "Ondersteboven in een dag". In "Ondersteboven in een dag" nemen Cuno en Sjoerd je mee langs dé hoogtepunten van Overijssel. Deze twee reisfotografen zijn de hele wereld overvlogen en weten dus als geen ander vanuit welk perspectief je het mooiste uitzicht hebt. Hun reis is deze lente gestart in het Vechtdal.

    Dit najaar gingen ze op zoek naar de mythische verhalen bij de Tankenberg en beleefden ze de magische feestmaand in Deventer. Als afsluiter, om het nieuwe Hanze-jublieumjaar in te luiden, volgde Kampen.

    Via een social campagne, gericht op inzichtzoekers in de Randstad, worden kijkers geïnspireerd en geactiveerd om Overijssel zelf te komen ontdekken. De campagne is opgebouwd in verschillende fases. In de eerste fase wordt met name ingezet op videoviews. In de tweede fase wordt het reisverslag op de website onder de aandacht gebracht en meten we op klikken naar de website.

    Met alle 8 de reisverslagen hebben we intussen 1.605.635 videoweergaves gehad en 265.810 unieke personen bereikt. Er is via de social campagne 6.886 doorgeklikt naar de website.

    Bekijk hier de reisverslagen: Tankenberg-Twente, Deventer en Kampen.

    De campagne wordt op de landingspagina versterkt met micro-avonturen op hoogte.

  11. december 2022
  12. Adventskalender

    Totaal bereik

    44.296

    Tijdens de lockdown in december 2020 is de Adventskalender Visit Oost gelanceerd Doel: het aanbod van onze partners op een creatieve manier toch onder de aandacht brengen, als inspiratie voor activiteiten zodra het weer kan. Een groot aantal ondernemers in Overijssel heeft ook in 2022 met zorg weer de mooiste prijzen beschikbaar gesteld voor de Adventskalender. Uniek bereik: 44296. Weergaven: 260.015.

  13. Vroegboekcampagne

    Totaal bereik

    8.208.632

    Om het vroegboeken aan te jagen - en daarbij Overijssel Top of Mind te krijgen - is vanuit VisitOost een crossmediale campagne opgezet in januari om verrassend Overijssel te promoten bij het Nederlandse publiek. Naast de radiospot bij Sky Radio is de campagne versterkt met online advertising en inzet van meer dan 20 influencers die Overijssel als dé bestemming van 2023 hebben aangeraden via hun kanalen. Als kers op de taart is er inspiratiecontent via VisitOost.nl gedeeld met onze eigen goede voornemens (o.a. duurzame hotspots, wandeltips, iets nieuws leren). Al met al was Overijssel goed zichtbaar (en hoorbaar) via YouTube, Spotify, Instagram, Pinterest, Facebook advertising, via Google search en onze mailing.

Wat er op stapel staat

Upcoming

Type Periode / datum Informatie
Online campagne Leadcampagne meivakantie leads